Vanzarile de bilete la festivalurile europene de muzica s-au redus semnificativ de la inceputul anului, pe fondul crizei si a temerilor tot mai mari ale consumatorilor care incearca sa faca economii. O alta problema este cea a veniturilor mult mai mici din sponsorizari.
Ideea de a asculta muzica unor trupe cunoscute pe plan mondial ca Prodigy sau Fatboy Slim nu e suficienta pentru a o convinge pe Dorina Keresztes, o studenta in varsta de 22 de ani din Budapesta, sa isi cumpere un bilet la un festival de muzica rock in aceasta vara, scrie agentia de presa Thomson Reuters.
Ea intentioneaza sa gaseasca alte moduri de a se distra fara sa fie nevoita sa cheltuiasca foarte multi bani. "Plimbarile in parc sau ideea de a bea un pahar de vin impreuna cu prietenii nu costa cu siguranta nimic", precizeaza studenta.
Biletele la festivalul de muzica rock Glastonbury din Marea Britanie s-au terminat de mult, insa in statele din nordul si estul Europei, unde au loc in fiecare an festivaluri ca Roskilde din Danemarca, B'estfest din Romania sau Sziget din Ungaria, temerile legate de perioada de recesiune fac ca evenimentele de acest gen sa fie foarte greu de vandut in 2009.
Dupa cum declara unii sponsori, discounturile pe care le ofera producatorii din industrie atrag doar in masura in care au parte de o publicitate intensa. In cazul in care o singura persoana cumpara 45 de bilete la festivalul Sziget din Ungaria - de obicei al treilea eveniment de acest gen la nivel european dupa Roskilde sau Glastonbury - tot grupul beneficiaza de un discount de 50% din pretul biletului, potrivit organizatorilor.
Festivaluri anulate sau amanate
Alte festivaluri incearca sa amane majorarile planificate in cazul preturilor la bilete, in special in Europa de Est unde criza a afectat statele cu economii semnificativ mai slabite, comparativ cu cele din Occ