În timp ce unii primari au câte trei consilieri personali, alţii, chiar dacă ar avea nevoie de un ajutor, bugetul nu le permite să-şi angajeze niciunul
Potrivit prevederilor Legii nr. 215/2001, primarii şi preşedintele Consiliului Judeţean au posibilitatea de a-şi angaja consilieri personali.
Legiuitorul a stipulat că, pe perioada mandatului, primarul unei comune are dreptul să-şi angajeze un consilier personal, şeful administraţiei orăşeneşti sau municipale, trei consilieri personali, în timp ce conducătorii municipiilor reşedinţă de judeţ se poate „sfătui" cu cinci consilieri personali. Atribuţiile acestora sunt decise de edili, salarizarea lor se face pe grila de retribuire a personalului contractual al primăriei, situaţie ce le permite să deruleze, în paralel, şi activităţi economice. Un alt beneficiu al consilierilor personali îl reprezintă posibilitatea de a obţine prime.
Mazăre şi Constantinescu n-au „ajutoare"
Aflat la al treilea mandat, primarul Constanţei, Radu Mazăre, a preferat să se bazeze pe experienţa oamenilor săi din Primărie. Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Constanţa, Liviu Tramudana, deşi legea îi permite, edilul-şef nu şi-a angajat niciun consilier personal.
Colegul său de partid şi preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa pentru a doua oară, Nicuşor Constantinescu, nu a considerat necesară angajarea unui administrator public. Surse din cadrul instituţiei ne-au declarat că preşedintele CJC nu are consilieri personali. „În cadrul CJC există un Cabinet al preşedintelui unde sunt mai mulţi inspectori de specialitate", au adăugat aceleaşi surse.
Tusac vrea trei „sfătuitori"
Primarul municipiului Mangalia, Claudiu Tusac, are din 2008 doi consilieri personali, retribuiţi cu 10 milioane lei vechi. Oamenii sunt în funcţii şi se ocupă de probleme juridice, organi