Conform proiectului de realizare a autostrazii Transilvania, tronsonul Campia Turzii - Gilau ar trece prin mijlocul unui depozit cu substante toxice provenite de la fostele uzine chimice din Turda. De peste doua decenii, circa 50.000 de tone de deseuri sunt ingropate pe o suprafata de doua hectare de teren apartinand comunei Mihai Viteazu.
Intrucat compania s-a angajat sa finalizeze tronsonul lung de 42 de kilometri anul acesta, mutarea deseurilor toxice este prioritara. Din pacate, la realizarea proiectului nu s-a tinut cont de utilitatile pe care le intampina autostrada, a declarat Ioan Zeng, primarul comunei Mihai Viteazu. Autoritatile locale nu au fost consultate cu privire la traseu: "S-a facut proiectul din avion, din satelit, si nu s-a tinut cont de utilitatile care le intampina aceasta autostrada si nici de depozitele acestea", a spus Zeng, citat de NewsIn.
Nici Agentia de Mediu nu a fost consultata: "Fiind un proiect care are in vedere mai multe judete, competenta de eliberare a actului de reglementare apartine ministerului Mediului", a declarat Adina Maer, purtatorul de cuvant al Agentiei de Mediu Cluj.
Solutia gasita de autoritati ar fi mutarea substantelor in Germania, unde neutralizarea lor este posibila, a aratat subprefectul de Cluj, Vasile Cozma. Desfiintarea depozitului si neutralizarea zonei vor costa bugetul de stat circa 17 milioane de euro.
Conform proiectului de realizare a autostrazii Transilvania, tronsonul Campia Turzii - Gilau ar trece prin mijlocul unui depozit cu substante toxice provenite de la fostele uzine chimice din Turda. De peste doua decenii, circa 50.000 de tone de deseuri sunt ingropate pe o suprafata de doua hectare de teren apartinand comunei Mihai Viteazu.
Intrucat compania s-a angajat sa finalizeze tronsonul lung de 42 de kilometri anul acesta, mutarea deseurilor toxice