Cu fiecare zi aprofundăm tristul adevăr că, în materie de idei, nu prea mai apare nimic nou sub soare. Hollywood-ul - poleita capitală internaţională a filmului - pare şi ea secătuită, întrucât, în ultimul timp, reciclează cu frenezie (şi cu oarecare disperare) francize celebre, care au adus odinioară bani buni şi care credeam - naiv - că şi-au trăit traiul. Sau nu. Moda „sequel”-elelor (sau mai pe româneşte, a continuărilor) s-a încetăţenit de multişor.
La început, trendul, mai timid, impunea maximum o continuare a unui subiect de succes. Astăzi discutăm cu nonşalanţă despre câte trei-patru diluări succesive, care întorc subiectul pe toate părţile şi continuă să stoarcă bani din curiozitatea noastră nestăpânită, care ne îndeamnă să aflăm la ce cazne au mai fost supuşi eroii noştri preferaţi.
Cele mai flagrante exemple care ne vin în minte sunt trilogiile de succes „Matrix” şi „Piraţii din Caraibe”, care, pe la cea de-a doua „continuare”, au reuşit aproape să ne arunce în plictiseală cronică.
Iar acesta a fost abia începutul (sau... continuarea?), pentru că în ultima vreme tot aflăm diverse grozăvii: regizorul Ivan Reitman are de gând să resusciteze, după 20 de ani, franciza „Ghostbusters” („Vânătorii de fantome”) şi să scoată pe marile ecrane o a treia parte, eventual cu distribuţia originală, din care făceau parte Bill Murray şi Dan Aykroyd; John Stamos, interpretul unchiului din „Casa plină” („Full House”), care a marcat debutul în scutece al gemenelor Mary-Kate şi Ashley Olsen, este „chitit” să realizeze o adaptare pentru marele ecran a serialului care a făcut furori în anii ‘80; „Jurnalul lui Bridget Jones”, care a suportat o ecranizare în două părţi, va deveni musical, iar interpreta originală, Renee Zellweger, a declarat că nu s-ar da în lături de la încă o continuare, dacă ar apărea „scenariul potrivit”.