Atenţie mare la cumpărăturile on line! Acesta a fost sfatul dat de Bogdan Marcel Pandelică, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului, prezent ieri la Craiova.
În contextul economic actual, cumpărarea produselor pe internet devine tot mai populară, mai ales că permite, după caz, economisirea de timp şi bani. „Comerţul on line a crescut în ultimii ani cu peste 50%. Acesta se adresează mai ales persoanelor cu suficiente resurse financiare, care nu au timp, dar şi tinerilor care au timp suficient, dar nu foarte mulţi bani“, a declarat Bogdan Marcel Pandelică, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), la o întâlnire cu studenţii organizată ieri la Facultatea de Agronomie din Craiova. Totuşi, atunci când se hotărăsc să facă astfel de achiziţii, consumatorii ar trebui să se asigure că site-ul de pe care fac cumpărături este sigur. „Trebuie să fie un site cunoscut, să se asigure că există date de contact şi să stabilească dacă societatea respectivă are un sediu social, conturi bancare. În cazul în care este notată doar adresa de e-mail, ar trebui să se autosesizeze“, a spus Paul Anghel, consilier ANPC. Mai mult decât atât, ar trebui să se informeze cu privire la drepturile pe care le au (produsele comandate trebuie să ajungă în maximum 30 de zile, consumatorii au dreptul la şapte zile - după ce primesc produsele - timp în care se pot răzgândi, bunurile de folosinţă îndelungată trebuie să aibă cel puţin doi ani garanţie). În plus, este important ca actele doveditoare de cumpărare (comanda listată, dovada plăţii, factura) să fie păstrate, astfel încât, dacă există nemulţumiri şi/sau dacă produsele nu au caracteristicile prezentate să vă adresaţi Oficiului pentru Protecţia Consumatorului (OPC) şi să puteţi face dovada cumpărării. De altfel, potrivit reprezentanţilor ANPC, în curând va exista un ordin pot