Comisioanele din vanzari, competitiile ad-hoc si excursiile in destinatii exotice sunt metodele prin care OTP Bank stimuleaza distributia propriilor fonduri, strategii care au adus diviziei de asset management a grupului o crestere de 140% activelor in 2009.
"Cand am inceput distributia fondului cu capital garantat OTP Garantis in vara anului trecut, echipei de vanzari din cele 30 de unitati bancare, unde s-a distribuit fondul, nu i-a fost usor sa inteleaga cum functioneaza acest tip de produs, pentru ca pana atunci creditul era principalul produs pe care il vindeau. Am facut traininguri, iar la finalul perioadei de subscriere in fond am fost foarte multumiti de rezultat. Am facut o competitie, iar castigatorul, care a vandut cele mai multe unitati de fond, a plecat intr-o excursie la New York", a spus Gabriel Cretu, directorul diviziei de retail banking la OTP Bank.
Lansat in vara anului trecut, fondul inchis de investitii OTP Garantis, administrat de societatea OTP Asset Management, a atras active de peste 4,7 mil. lei (1,3 mil. euro) de la aproape 300 de investitori, garantand in primul an de functionare un randament de 12% in lei. Timp de o luna, fondul inchis s-a vandut alaturi de un depozit la termen cu o dobanda promotionala de 14% pe an.
Blocajul existent pe piata creditelor alaturi de nevoia ridicata de resurse a transformat forta de vanzari a bancilor din "comercianti" de credite in distribuitori de fonduri de investitii.
Tintele de vanzari clar fixate si bine remunerate de catre banci au facut adevarate minuni in piata fondurilor mutuale anul acesta. Gratie retelelor de vanzari bancare, industria a inregistrat o crestere spectaculoasa a activelor de 60% pana la 1,5 mld. lei anul acesta. Principalele eforturi de vanzari s-au concentrat in jurul fondurilor monetare care au atras de la investitori 453,3 mil. lei din totalul intrarilor