Școlile sunt obligate să distrugă avortonii umani din laboratoarele de biologie. Profesorii de biologie nu mai au voie sa le prezinte elevilor, la orele de curs, avortoni umani și nici alte organe conservate. Ministerul Educației a solicitat inspectoratelor școlare ca toți profesorii de biologie care până în prezent dețineau în laboratoarele de specialitate țesuturi sau organe conservate, precum avortonii, să le distrugă prin incinerare, până pe 14 iunie. Decizia aparține Autorității Naționale pentru Protecția Copilului și Ministerului Sănătății Publice. În opinia instituțiilor amintite, „nu se consideră oportună prezentarea în scop didactic, în învățământul preuniversitar, a cadavrului uman sau a părților acestuia”, se arată într-un comunicat al IȘJ Dolj prezentat directorilor de școli. Elevii craioveni cu care am stat de vorbă consideră măsura drept „o aberație”. Ei spun că într-un laborator de biologie mulajele sau planșele nu au aceeași valoare educativă ca animalele conservate.
„Noi am învățat anatomie în clasa a VII-a și era ceva extraordinar să vezi animale, chiar și conservate. Cel puțin pentru un elev care vrea să devină profesor sau cercetător în domeniu e un lucru interesant”, ne-a spus Mădălina Streche, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național Carol I.
A urmat Medicina pentru că l-au impresionat exponatele din laborator
Colega ei, Loredana Vasilcoiu este de aceeași părere: „Mi se pare aberantă această măsură. Chiar este adevărată? Păi, să vedeți ce laborator dotat avem noi! Este o mândrie pentru școala noastră. Din câte știu, exponatele au fost donate tocmai pentru ca elevii să rețină mai ușor când învață anatomie sau zoologie. Un avorton văzut în laborator mai poate avea și o altă utilitate: poate pentru o fată, când îl vede, o face să se gândească unde poate ajunge un copil atunci când este neglijentă cu viaț