Industria cosmetica a intrat in randul sectoarelor care au simtit incetinirea consumului in ultimele sase luni, dar este printre putinele care raman optimiste si anunta cresteri in 2009, ce-i drept care nu mai depasesc 10% ca in alti ani.
Piata, estimata la peste 600 de milioane de euro, fara a fi luata in calcul productia locala destinata exportului, a crescut constant in ultimii ani cu rate cuprinse intre 10% si 15%, dar in prezent magazinele care comercializeaza cosmetice nu mai sunt atat de pline ca in trecut.
"Se simte clar o incetinire, dar este prematur sa vorbim despre o valoare a pietei. Daca in anii trecuti vorbeam de cresteri de 15%, acum vom avea intre 3% si 5%", a declarat pentru ZF Viorel Ognean, directorul general al Coty Cosmetics Romania, unul dintre principalii importatori de cosmetice decorative de pe piata locala.
Compania a inregistrat in primele noua luni ale anului fiscal (iulie 2008-aprilie 2009) un avans de 12% fata de aceeasi perioada a anilor anteriori, dar pentru anul urmator si-a revizuit in scadere bugetele.
"Pentru anul fiscal viitor vedem o crestere care pentru tarile din vestul Europei ar parea sanatoasa, de 8%. Spre deosebire de 15%, cat estimam anul trecut, putem spune insa ca este o descrestere", spune Ognean.
Cuvantul de ordine in ceea ce-l priveste pe consumator este "precautia", raportul calitate-pret cantarind mai mult decat orice brand sau poveste in momentul de fata. Doar clientii "fideli" mai cumpara marci de renume si asta doar dupa ce s-au gandit de doua ori si si-au pus semne de intrebare analizand pretul de pe bonul de casa.
Piata se asaza pe tendintele din vest
"Tendintele vor fi dictate de consumator, care va alege produse de calitate, dar in acelasi timp accesibile. Anul acesta piata va continua sa se dezvolte, dar intr-un ritm mai lent. Ne asteptam la rezultate mai