Constructorul japonez va dota, în viitorul apropiat, câteva dintre modelele sale cu motoare pe benzină susţinute de unităţi electrice.
După ce a evitat cât a putut să se alăture grupului tot mai mare de constructori care comercializează autoturisme cu propulsie alternativă, Mazda a decis, în această primăvară, că nu mai poate continua să nesocotească această tendinţă.
Mai întâi a fost mesajul transmis de Takashi Yamanouchi, CEO Mazda, în aprilie, la Salonul Auto de la New York, din care se desprindea foarte clar faptul că producătorul nipon va îmbrăţişa, pe viitor, tehnologia hibridă cea mai viabilă în acest moment (motor termic - motor electric).
Săptămâna aceasta, Philip Spender, vicepreşedinte Mazda, a dezvoltat subiectul, cu ocazia evenimentului de lansare a modelului Mazda3 (Axela) în Japonia.
Potrivit ”carscoop.com”, care îl citează pe Spender, Mazda nu va dezvolta un model exclusiv hibrid – precum Toyota Prius sau Honda Insight –, ci se va mulţumi, cel puţin într-o primă fază, să ofere, începând cu 2010, versiuni hibride – motor termic (benzină)-motor electric – pentru câteva dintre modelele pe care le are deja în portofoliu.
Deşi oficialul Mazda nu a făcut nominalizări, ”carscoop.com” speculează că Mazda3, Mazda6 şi SUV-urile vor fi printre primele beneficiare ale sistemelor de propusie alternativă.