Restructurarea gigantului auto american General Motors intr-o noua companie cu mai putine datorii se va solda cu scoaterea la vanzare a unui numar mare de active. Intreaga operatiune presupune costuri serioase si ar putea dura pana la cinci ani, estimeaza cei care coordoneaza falimentul.
De-a lungul celor 40 de ani de cariera in domeniul consultantei specializate pentru cazurile de faliment, Albert Koch a reusit sa administreze unele dintre cele mai mari colapsuri financiare din Statele Unite, printre care si falimentul Kmart din 2002, unde era director executiv pe sectorul de retail, scrie The New York Times.
Pentru Koch, vicepresedinte al companiei de profil AlixPartners, cazurile dificile de faliment de care s-a ocupat in trecut par o treaba extrem de usoara pe langa ceea ce este nevoit sa rezolve in prezent. El a fost desemnat recent in functia de director de restructurare al General Motors si va fi principalul responsabil de finalizarea procesului extrem de complicat pe care il presupune vanzarea diverselor active ale producatorului auto american care nu vor fi incluse in noua companie care urmeaza a fi creata cu sprijinul guvernului SUA. Albert Koch estimeaza ca intregul proces de vanzare se va intinde pe durata a cel putin cinci ani de acum incolo.
„General Motors este o companie extrem de complicata", a declarat el, precizand ca „gradul in care vom reusi sa intelegem aceasta companie, ceea ce trebuie facut sau numarul de persoane cu care trebuie sa colaboram reprezinta probleme extrem de apasatoare in acest moment".
Koch, 67 de ani, a lucrat in domeniul consultantei pentru falimentele din industria auto si in trecut. Insa incepand cu luna decembrie el impreuna cu o echipa de 60 de angajati din partea AlixPartners incearca sa clarifice si sa inteleaga cat mai bine situatia General Motors.
Falimentul, ca un medicament