Primul semn care a anunţat problemele care aveau să urmeze la bordul Airbusului A 330 prăbuşit săptămâna trecută în Oceanul Atlantic a fost o defecţiune apărută la senzorii de viteză a aerului. În cabina piloţilor, echipajul cursei Air France 447 a fost confruntat apoi, în numai câteva minute, cu o adevărată cascadă de defecţiuni, relatează cotidianul Los Angeles Times. Mai citeşte şi:
Avionul dispărut în Atlantic a trimis 24 de mesaje automate de anomalie în mai puţin de cinci minute
Rămăşiţele descoperite în apele Atlanticului nu aparţin avionului dispărut
Avionul Air France nu a explodat înainte de a se prăbuşi - ministru brazilian
Morţii din Atlantic, căutaţi cu roboţi submarini
Luminile de avertizare au început să clipească, iar alarmele au devenit asurzitoare, pe măsură ce sistemele avionului încetau, unul câte unul, să funcţioneze. În acel moment, avionul zbura printr-o zonă cu turbulenţe, cauzate de o furtună tropicală. Aparatul de zbor se zguduia atât de tare încât piloţii nu puteau citi nimic de pe aparatura de bord.
24 de defecţiuni în doar câteva minute
Deşi autorităţile franceze care se ocupă cu investigarea accidentului aviatic se află încă la începutul anchetei, s-a stabilit cu certitudine că, în ultimele patru minute în care avionul s-a aflat în aer, echipajul s-a confruntat cu o multitudine de probleme. În minutele dinaintea prăbuşirii, aparatul de zbor a trimis, către departamentul de mentenanţă al Air France, 24 de mesaje automate, care semnalau probleme la bord, potrivit unor surse citate de Los Angeles Times.
Incidentul de la care a pornit totul a fost defectarea simultană a trei sisteme care determinau viteza aerului. În lipsa informaţiilor în acest sens, piloţii Air France au la dispoziţie o listă care conţine paşii unei proceduri de urgenţ