În prima zi a competiţiei au apărut şi primele probleme de organizare. Inspectoratul judeţean de Jandarmi Maramureş şi-a retras oamenii din dispozitiv fără explicaţii
Timp de trei zile, Maramureşul a devenit cel mai fierbinte punct de pe harta automobilistică românească şi internaţională. Ieri, la ora 16.30 în Târgu Lăpuş s-a dat startul în ce-a de-a şaptea ediţie a Raliului Internaţional Eurocarpatica.
Acesta are un traseu de peste 711 kilometri, din care 344 sunt destinate probelor speciale de clasament. „Este singurul raliu din ţară autorizat de Federaţia Română de Automobilism care respectă toate regulamentele Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIA)”, a arătata Dan Bucă, ofiţerul de presă al evenimentului.
Raliul atins de criză
Anul acesta la start s-au aliniat 19 echipaje din Ungaria şi Italia, dar niciunul din România. „Am trimis invitaţii în toată ţara, dar se pare că acesta este un sport mult prea costisitor pentru români”, a declarat Ioan Pop, preşedintele Fundaţiei Ranedo, unul dintre organizatori. „Avem însă echipaje din Italia şi Ungaria care sunt la a treia sau a patra participare”, a continuat Pop. Organizarea acestei manifestări ajunge undeva la 25.000 de euro, bani care au fost adunaţi de la Consiliul Judeţean Maramureş., taxele de participare şi o parte de la Automobil Clubul Maghiar, care este cel de-al doilea organizator al concursului.
Primele probleme de la start
Pentru a oferi măsurile de securitate optime, organizatorii au făcut demersuri către Poliţie şi jandarmi încă de acum o lună şi au obţinut toate aprobările necesare. „Din păcate, în timpul startului, printro circulară primită de la Bucureşti, jandarmi s-au retras din dispozitv fără nici o explicaţie”, a declarat Dan Bucă, ofiţerul de presă al raliului. „Am fost nevoiţi pe ultima sută de metri să apelăm la o societate privat