Cel care a făcut brandurile pentru companii ca IBM și Microsoft atrage atenția că România ar trebui să înveţe să se promoveze. Acesta crede că România este vorbită de rău în presa străină pentru că nu are un brand coerent şi puternic.
Profesorul universitar Sasha Strauss, de la Universitate California, Los Angeles (UCLA) susţine că ţara noastră are nevoie de un brand nu doar petru a atrage turiştii, ci şi pentru a atrage investitorii şi pentru a creşte nivelul mândriei naţionale a românilor. Acesta a conferenţiat vineri la Universitatea Agora pe tema „România – brandul de ţară”.
Într-un top al brandurilor de ţară realizat pe 180 de ţări, România ocupă locul 149, după Eritrea, înaintea Osetiei de Sud şi a Libiei. „Acest loc nu este nici bun, nici rău. Exprimă doar nivelul la care turişti şi oameni de afaceri de peste tot din lume percep România”, spune profesorul Sasha Strauss, unul din cei trei profesori de branding strategic din USA. Un brand poate fi schimbat, iar românii sunt datori să facă asta atât pentru ţară, cât şi pentru ei înşişi.
Brandul este un crez
Profesorul american susține că brandul nu este doar o siglă şi un logo, ci este o poveste şi un crez ce li se transmit oamenilor, proprietari sau clienţi. „Celor care vin la mine şi îmi cer să le fac un brand, le spun că pentru aceasta este necesar un întreg proces. Un răspuns dat pe loc sau realizat în birou va fi unul greşit”, susţine Sasha Strauss. Pornind de la exemplul unor branduri celebre ca Nike, BMW, McDonald’s, Mickey Mouse sau Marlin Manson, Sasha Strauss a subliniat că un brand spune o poveste, transmite un crez şi o imagine. “Brandul se realizează conştient sau este făcut de piaţă. Branduri de succes sunt cele la care lucrează o echipă, în care compania şi clienţii cred şi pentru care luptă”, susține profesorul.
“The land of choice” nu este concludent
Aflat pent