Piesa „Floare de crin, jurnalul unei prostituate bucurestene” a marcat miercuri, 10 iunie, pe scena Teatrului 74 din Târgu-Mures, finalul de facultate pentru protagonista monologului, Cristina Donisa. Reprezentatia a durat 40 de minute si a avut loc în fata unui public foarte deschis. Sunt puse în scena doar sapte episoade din romanul pe care se bazeaza, „Aventurile intime ale unei prostituate de lux bucurestene”, de Belle de Nuit, având un decor foarte sumar, format doar din doua scaune si o carpeta, dar puse în valoare în functie de scena prin jocul de lumini.
Actiunea piesei urmareste o autointrospectie psihologica, menita sa scoata la iveala omul de sub eticheta, cu toate valorile sale morale puternic eclipsate de meseria aleasa. Astfel, personajul apare ca un intelectual „curios”, cititor al lui Patapievici, Liiceanu si Cartarescu, aproape specialist în materie de cinematografie, dar, în acelasi timp, nimfomana. Sunt depanate gradual si deductiv motivele pentru care ea este astazi ceea ce se poate numi o prostituata: începuse de la curiozitate, apoi trecuse la exploatarea influentei feminine pentru a iesi din anumite situatii (directorul scolii, administratorul blocului, controlorul din autobuz), si ajunsese meserie. Activitatea ei devenise job pe parcursul cautarii sentimentului autentic.
Comparatia cu floarea de crin este facuta prin faptul ca ea îsi pastreaza libertatea în totalitate („se deschide atunci când vrea ea, pentru cine vrea ea”). Actrita Cristina Donisa afirma ca personajul sau se regaseste în majoritatea femeilor din ziua de azi, însa ele nu au curajul sa se afirme. Spus pe buna dreptate, întrucât ceea ce face Belle este practicat de femei pentru a trage anumite foloase, în loc sa primeasca o anumita suma chiar la finalul actului. Întâmplarile sunt povestite cu o tenta comica, iar lama rece a ironiei trece fara mila prin tipo