Jurnaliştii francezi de la revista „Auto Plus” au făcut un sondaj la 50 de service-uri auto pentru a afla care sunt maşinile cu cele mai multe probleme. Surprinzător, alături de alte mărci celebre, ca Honda, BMW sau Skoda, Dacia nu se află printre maşinile care să te lase pe marginea şoselei.
Citiţi şi
adevarul.es - Dacia, cea mai vândută mașină din Spania
Crossover-ul Duster, primul concept car al Dacia
Dacia Sandero va fi construită în Maroc
VIDEO Sandero Stepway ajunge şi în România
Dacia lansează Sandero diesel pe piaţa românească
VIDEO Dacia electrică, imaginată de un student
Atunci când, de-a lungul timpului, un anumit model se prezintă la ateliere diferite, cu defecţiuni similare, înseamnă că acele probleme sunt determinate de piese proaste, de un montaj defectuos sau de un viciu de proiectare, nicidecum de proasta întreţinere sau exploatare a maşinilor respective. Aşa gândeşte orice şofer şi asta au căutat să afle şi jurnaliştii publicaţiei amintite.
Santa Fe şi 307, probleme la turbină
Pe primele locuri în topul maşinilor care îţi pot asigura un loc pe banda de avarie a autostrăzilor se află Hyundai Santa Fe - prima generaţie, Opel Meriva şi Peugeot 307, cu frecvente defecţiuni ale turbinei de supraalimentare la motoarele diesel (aşa numitul sistem turbo) care se gripează.
Defecţiunea se manifestă prin scăderea bruscă de putere care poate să apară în plin avânt pe autostradă şi care poate duce la accidente, dacă maşina din spate nu păstrează o distanţă suficientă. Santa Fe şi 307 sunt, de asemenea, afectate de probleme ale volantei şi ale sistemului de ambreiaj în general - cum este şi cazul Fordului Focus din prima generaţie.
Probleme au şi Miniurile din prima generaţie, Toyota RAV 4 (afectată tot de probleme ale volantei motorului), dar şi modelele gamei Renault Laguna II, V