Fără un sistem bine definit al modei, fără magazine de desfacere şi fără un organism de coordonare, designerii români se străduiesc să creeze haine şi accesorii autentice, de calitate şi în tendinţele internaţionale. Citiţi şi: Fenomenul mall distruge magazinele de modă
La 35 de ani, Lena Criveanu se consideră norocoasă. În loc să aleagă un job confortabil într-o bancă, pentru care se pregătise la Facultatea de Finanţe-Bănci de la Academia de Studii Economice, ea a decis cu 11 ani în urmă să facă modă. „După câteva vacanţe în care am făcut practică în bancă, mi-a fost destul de limpede că nu vreau să fac asta.Era un mediu în care nu mi-ar fi plăcut să-mi petrec viaţa, şi am hotărât să mă duc la Academia de Arte. Aşa a fost, să fac modă”, spune designerul.
Asta a însemnat încă o specializare şi o licenţă pe design vestimentar la Universitatea de Arte Bucureşti, o colaborare de doi ani cu Venera Arapu pentru piaţa externă şi, în 2006, apariţia propriului brand, „Lena Criveanu”. Astfel a reuşit să-şi creeze un nume pe piaţa autohtonă, fiind apreciată ca unul dintre cei mai talentaţi tineri designeri români. Putea să facă ceea ce-i place, să îmbrace femeile şi să le facă fericite, fără să se descurajeze deoarece lumea modei româneşti se află încă departe de ţările cu tradiţie.
Colecţie de croazieră
Lena Criveanu lucrează într-o casă roz din zona Gării de Nord. Deasupra unei scări în spirală e montată pe un perete, într-o mare de volane, rochia de mireasă prezentată în proiectul de licenţă. Într-una dintre camere stau hainele din cea mai recentă colecţie, „Cruise 2009”, ambalate în plastic şi gata să fie trimise la o şedinţă foto.
Prezentată recent în clubul Gaia din Bucureşti, colecţia a venit cu propuneri de ţinute din in, tafta cu fir metalic şi voal de mătase, haine pe care o femeie şi-ar dori să