Pe linia feroviară Gara de Nord -Otopeni nu se merge cu „naşul” pentru că biletul se plăteşte şi în tren, deşi nu mereu se taie şi chitanţă. Trenul care face legătura cu aeroportul, introdus în luna februarie a acestui an, are plecare de la Gara de Nord la fiecare şi un sfert, de la 5.15 până seara la 20.15.
Cel care tocmai a plecat a zăbovit ceva în staţie, până pe la 12 şi 25 de minute, aşa că nu ar trebui să vă reglaţi ceasurile după această cursă. Următorul porneşte la 13 şi 16 minute fix. În luxosul tren ce merge spre aeroport, cu aer condiţionat, sunt doar câţiva călători, semn că nu se înghesuie lumea pe ruta cu destinaţia Aeroportul „Henri Coandă”. Mecanicul de locomotivă susţine că sunt şi curse mai aglomerate, în spe cial dimineaţa, dar nu-şi aminteşte de vreun precedent cu pasageri stând în picioare.
Nici un călător nu circulă fraudulos
Legătura cu trenul nu este chiar directă, săgeata opreşte la Halta Otopeni, de unde călătorii sunt transportaţi cu autobuzele CFR la terminal.
Preţul unui bilet cu transfer la aeroport costă 6 lei, iar fără autobuz - 4 lei, variantă la care apelează, de regulă, navetiştii. „Naşul” dă asigurări că toţi pasagerii sunt cinstiţi şi circulă cu bilet. Nu a întâlnit pe această rută blatişti.
„Cu trenul ăsta merg oameni respectabili, nu se pretează la aşa ceva. Nu oricine zboară cu avionul. Preţul este rezonabil şi, dacă nu apucă să-şi cumpere bilet din gară sau din aeroport, pot plăti în tren, acelaşi preţ, nu este suprataxă, tocmai pentru că este o cursă scurtă şi poate că omul, fiind pe grabă, nu mai ajunge pe la casa de bilete”, ne-a explicat controlorul din tren.
În plus, la cât de puţini pasageri sunt, e greu să scapi fără să plăteşti. Ruta i-a bucurat şi pe cei care fac naveta între Baloteşti şi Bucureşti. Soţii Boerescu, din Baloteşti, sunt indigna