Programul de instalare a peste 300 de hotspoturi la nivel naţional, demarat recent de ministerul de resort, agită spiritele printre furnizorii de internet. Primul contract a fost câştigat de… stat. Cu surle şi trâmbiţe, la începutul lunii, a fost inaugurată o zonă publică cu acces gratuit la internet (un „hotspot“) în parcul Alexandru Ioan Cuza din Bucureşti. În urma unei proceduri de cerere de ofertă organizată de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii I
Programul de instalare a peste 300 de hotspoturi la nivel naţional, demarat recent de ministerul de resort, agită spiritele printre furnizorii de internet. Primul contract a fost câştigat de… stat.
Cu surle şi trâmbiţe, la începutul lunii, a fost inaugurată o zonă publică cu acces gratuit la internet (un „hotspot“) în parcul Alexandru Ioan Cuza din Bucureşti. În urma unei proceduri de cerere de ofertă organizată de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), Societatea Naţională de Radiocomunicaţii a fost selectată să instaleze primele 11 hotspoturi dintr-o serie de peste 300. La această procedură au mai participat şi firmele Mobilis şi CompleteSolutions. Prima dintre ele este fosta SC Centrul Pentru Servicii de Radiocomunicatii SRL, care, cu doi ani în urmă, a contestat o licitaţie asemănătoare, câştigată de Atlas Networking, deţinătoarea serviciului hot-spot.ro. „Concluzia la care am ajuns după această licitaţie a fost că zicala «Să moară şi capra vecinului» funcţiona de minune în peisajul antreprenorial din România anului 2007“, spune Ştefan-Adrian Apăteanu, administratorul firmei. Şi se pare că zicala a rămas valabilă şi în 2009.
Euroweb, companie ce operează deja 20 de hotspoturi proprii, s-a arătat interesată de colaborarea propusă de minister anul acesta, dar a renunţat la depunerea unei oferte din cauza „lipsei de informaţii oferite de către MCSI, care nu a pus