Recesiunea economică ar putea duce la erodarea mărcilor, din cauza noilor politici de preţuri. În competiţia ce va urma după criză, se anticipează o puternică relansare a mărcilor tradiţionale. În aprilie, s-au împlinit 130 de ani de la prima lege privind protecţia mărcilor, România fiind printre primele ţări din Europa care a adoptat un cadru legislativ în domeniu. În acest moment, la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) sunt înregistrate peste 100.000 de m�
Recesiunea economică ar putea duce la erodarea mărcilor, din cauza noilor politici de preţuri. În competiţia ce va urma după criză, se anticipează o puternică relansare a mărcilor tradiţionale.
În aprilie, s-au împlinit 130 de ani de la prima lege privind protecţia mărcilor, România fiind printre primele ţări din Europa care a adoptat un cadru legislativ în domeniu. În acest moment, la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) sunt înregistrate peste 100.000 de mărci. „Analiza, pe intervale egale de timp, indică o creştere constantă a înregistrărilor. În ultimii şase ani, numărul solicitărilor s-a dublat faţă de primul deceniu de după ‘90“, explică Ştefan Cocoş. În opinia şefulului Serviciului mărci din cadrul OSIM, marca este cel mai bun indicator care măsoară pulsul comerţului.
Dinamica autorizării mărcilor din ultimii ani ilustrează, evident, efervescenţa economiei româneşti. Datele statistice puse la dispoziţie arată că, din 2003 începând, numărul de cereri noi depuse de români la OSIM depăşeşte numărul celor venite din partea străinilor. Mulţi şi-au înregistrat mărcile în mod preventiv, ca să fie siguri că nu le vor lua alţii sau ca să prevină utilizarea unor nume în scopuri comerciale. Firma gălăţeană Galmopan are înregistrate la OSIM peste 3.000 de mărci. Fraţii Micula au aproape 2.000 de mărci înregistrate. Şi Televiziunea Română are aproape 300 de mărci.
Cloşc