Braşovul şi-a întrerupt tradiţia zborului cu aer cald. Din două baloane - câte existau înainte, nu mai există niciunul. Astfel de aparate de zbor sunt rare în România, existând la ora actuală doar 10 funcţionale. Printre ele, şi cel al lui Ion „Johnny” Istrate, un pilot din Bucureşti care a acceptat să
promoveze un eveniment caritabil la Braşov, în ciuda costurilor mari pe care le presupune ridicarea în aer a balonului
Zborul cu balonul reprezintă fascinaţia oricărui copil. Cine nu a visat să urce în nacela trasă un balon dolofan, care înghite limbi de foc pentru a se înălţa în aer? Puţini sunt cei ce au încercat experienţa unei astfel de înălţări fizice şi spirituale, lăsându-se purtat de vânt. Şi mai puţini sunt cei care şi-au văzut visul de a pilota un astfel de aparat.
O pasiune costisitoare
Sunt numai 10 baloane cu aer cald în România. Opt sunt în Bucureşti, unul în Iaşi şi celălalt în Timişoara. Înainte, şi în Braşov existau două, fiind folosite pentru zborurile de agrement. „Este o pasiune costisitoare, implică anumite riscuri. Sezonul e foarte scurt pentru noi. Are limitări de exploatare mult mai mari faţă de un avion sau o aeronavă obişnuită. Se zboară dimineaţa foarte devreme, seara foarte târziu. Din doi în doi ani, trebuie dus la revizie, ceea nu se face la noi în ţară, dacă se deteriorează, costă o grămadă”, ne explică, pe scurt, Ion „Johnny” Istrate, cum stă treaba cu balonul. Balonul lui Johnny Istrate este unul dintre cele mai mari din ţară.
„Volumul anvelopei este de 4.000 de metri cubi. Un sistem complet funcţional, gata de zbor, precum acesta, costă 30-40.000 de euro”, ne-a spus unul din cei opt piloţi de baloane din ţară.
600 de euro
pentru un zbor
Pentru un zbor liber, trei-patru oameni sunt suficienţi. O oră de zbor de agrement costă 600 de euro, în nace