În pofida faptului că industria auto este puternic afectată de criza economică internaţională, există şi constructori auto care se pare că fi găsit “lampa fermecată”. În luna mai 2009, Volkswagen a înregistrat o creştere a volumului de livrări de 1,5 procente. În total, au fost comercializate 556.700 autovehicule, faţă de cele 548.500 de unităţi vândute în luna mai 2008. Totuşi, în primele cinci luni ale anului curent au fost livrate mai puţine maşini: 2,49 milioane de autovehicule, comparativ cu cele 2,68 vândute în perioada ianuarie - mai 2008.
Citiţi şi:
adevarul.it - Au crescut vânzările Fiat la nivel european
Piaţa auto mondială a scăzut cu 20%
La nivel mondial, piaţa autovehiculelor a înregistrat o scădere de aproximativ 20 de procente din ianuarie şi până în mai. “Profităm de poziţia noastră puternică în Germania, Brazilia şi China. Cu toate acestea, pe pieţele mondiale de automobile, cu excepţia Chinei, nu se remarcă tendinţe de redresare a situaţiei. Nu este foarte clar dacă am ajuns la limita inferioară“, a declarat directorul de vânzări al concernului, Detlef Wittig.
Brandul Volkswagen, în creştere
Marca Volkswagen a obţinut un rezultat foarte îmbucurător în acest mediu dificil: În luna mai, marca principală, cu un volum de livrări de 351.000 (318.500) autoturisme, a înregistrat o creştere de 10,2 procente. La mare căutare s-au aflat, printre altele, modelele Tiguan şi Golf, comercializate în număr ridicat, precum şi modelele Lavida, Passat Lingyu, Jetta şi New Bora care se bucură de un succes deosebit în China. În Germania, rata de creştere a fost de 53,9 procente, cu 71.400 autoturisme. În China au fost comercializate 98.900 (67.300) autovehicule, ceea ce reprezintă o creştere de 46,9 procente. Pentru primele cinci luni din anul 2009, cu un volum de livrări de 1,57 (1,57; -0,4 procente) milioane autovehicul