InBev Romania, cel de-al treilea cel mai mare producator de bere de pe plan local, ar putea fi vandut de Anheuser-Busch InBev, impreuna cu operatiunile din alte sase tari din Europa Centrala si de Est, pentru a recupera o parte din datoria de 50 de miliarde de dolari realizata in urma achizitiei Anheuser-Busch, potrivit Reuters, care citeaza cotidianul belgian Le Soir.
Informatia pare cu atat mai mult plauzibila cu cat AB InBev a vandut luna trecuta si subsidiara detinuta in Coreea de Sud, Oriental Brewery catre o firma de private equity, Kohlberg Kravis Roberts & Co, pentru 1,8 miliarde de dolari, aceasta tranzactie facand de asemenea parte din strategia AB InBev de a putea plati datoriile acumulate.
Cand a intrat Romania pe harta InBev
Primele investitii InBev in Romania au fost realizate in 1994, prin achizitionarea fabricilor de bere Bianca din localitatea Blaj si Proberco din Baia Mare.
Ulterior, InBev a achizitionat si fabrica de la Ploiesti a producatorului Efes Brewery. Din 2002, cele trei companii au fuzionat, infiintandu-se compania Interbrew Romania, care din 2007 a preluat denumirea InBev Romania.
Cel de-al treilea producator de bere de pe plan local, InBev Romania, este cunoscut in special prin intermediul principalului brand din portofoliu sau, Bergenbier, care timp de zece ani a fost asociat cu echipa nationala de fotbal, fiind principalul sau sponsor.
Dupa o perioada indelungata in care Bergenbier a fost cel mai vandut brand de bere de pe plan local, vanzarile InBev au incetinit in ultimii doi ani. Anul trecut, InBev Romania a inregistrat pentru prima data o scadere a cotei de piata detinuta pe plan local, producatorul detinand in prezent 19,2% din piata locala a berii, cu 1,2% mai putin decat in 2007. In acelasi timp, cresterea vanzarilor realizate de companie anul trecut s-a numarat printre cele mai mi