Lansat pe plan local in aprilie 1999, sub denumirea de Fox Kids, Jetix a trecut la sfarsitul lunii mai printr-un nou proces de rebranduire, devenind Disney Channel. Maciej Bral, vicepresedinte-manager general Jetix si Disney Channels Europa Centrala si de Est, explica, intr-un interviu acordat Wall-Street, motivatia acestui “nou look” si impactul asupra pietei romanesti.
Wall-Street: De ce ati ales acest moment pentru a schimba denumirea postului din Jetix in Disney Channel?
Maciej Bral: Disney Channel este instrumentul cel mai potrivit pentru a continua succesul pe care l-a inregistrat Jetix in Romania. In ultimul an, au fost difuzate pe Jetix mai multe programe marca Disney Channel care au contribuit la intarirea pozitiei acestei televizuni in regiune.
In doar doua luni, programe precum ”Hannah Montana” si ”Phineas and Ferb” au atras cu 413.000 mai multi telespectatori, fapt care a propulsat Jetix de pe locul 2 pe prima pozitie in topul televiziunilor pentru copii din Romania.
In plus, continutul Disney Channel va contribui la diversificarea audientei Jetix, alcatuita pana acum in principal din baieti cu varsta cuprinsa intre 4 si 10 ani, catre copii cu varsta intre 6 si 14 ani si familiile lor. Valoarea brandului Disney va ajuta la cresterea awareness-ului si a perceptiei in randul publicului.
Wall-Street: Nu este acesta un moment riscant pentru o astfel de decizie?
Maciej Bral: Lansarea Disney Channel in Europa Centrala si de Est a reprezentat o decizie strategica. Impactul mare pe care l-au avut programele Disney difuzate pe Jetix este un indicator important asupra cererii de astfel de productii, atat din partea copiilor, cat si din partea altor membri ai familiei.
Wall-Street: Cum veti promova noua identitate a postului?
M.B.: Lansarea Disney Channel in Romania va fi promovata la nivel national printr-o campanie