Decapotabilele au rămas la stadiul de vis frumos pentru clienţii români. Într-o piaţă atinsă de criză şi dominată de legea preţului, cabrioletele nu îşi mai găsesc locul. Segmentul de piaţă al vehiculelor decapotabile nu a atins niciodată în România valori asemănătoare celor din statele cu pieţe mature. Şi asta în ciuda faptului că principalele motive invocate de comercianţi în trecut pentru stagnarea pieţei au fost, rând pe rând, rezolvate de tehnologie. Sezonalit
Decapotabilele au rămas la stadiul de vis frumos pentru clienţii români. Într-o piaţă atinsă de criză şi dominată de legea preţului, cabrioletele nu îşi mai găsesc locul.
Segmentul de piaţă al vehiculelor decapotabile nu a atins niciodată în România valori asemănătoare celor din statele cu pieţe mature. Şi asta în ciuda faptului că principalele motive invocate de comercianţi în trecut pentru stagnarea pieţei au fost, rând pe rând, rezolvate de tehnologie. Sezonalitatea, decalajele mari dintre momentul comenzii şi livrare (impuse de programele de producţie ale constructorilor) sau nesiguranţa în trafic nu mai sunt teme de actualitate pentru cei care visează cât de apăsat ar călca acceleraţia unor vehicule care lasă curenţii de aer să zburde în voie prin habitaclu. Pentru a putea fi folosite atât vara, cât şi iarna, noile decapotabile au plafoane retractabile din metal (multe mărci au chiar pe stoc astfel de maşini), iar testele de impact şi rostogolire au dovedit că producătorii au învăţat multe în ultimii ani.
În ciuda eforturilor făcute de constructori şi comercianţi, piaţa cabrioletelor refuză să avanseze, ba, mai mult chiar, a înregistrat un recul de aproape 50% în primele patru luni din acest an. Motivul cel mai des invocat de comercianţi pentru acest recul este pragmatismul clienţilor. Majoritatea acestora caută acum vehicule care să le satisfacă nevoia de mobilitate, lăsând dotă