Vezi un video-reportaj şi o galerie foto cu drumul făcut bucăţi pentru reabilitarea ţevilor de apă
După finalizarea modernizării, va intra în reparaţii şi calea de rulare de pe acest tronson, iar lucrările se vor încheia cel mai devreme în 2010.
Toate cele patru sectoare ale şoselei de centură a municipiului Botoşani sunt străbătute de lucrări de modernizare, fie la reţeua de apă, fie la cea de canalizare. Traficul pe aceste porţiuni este îngreunat de lucrări, dar şi de bucăţile de drum rămase neasfaltate în urma închiderii multor şantiere.
„Prefer să ocolesc un kilometru şi clienţii mei nu se supără, decât să merg pe şoseaua de centură, unde este groaznic. Unele porţiuni sunt în şantier, iar unde nu se lucrează sunt gropi şi asfaltări de mântuială”, a declarat Ovidiu Iacob, taximetrist.
Şoferii îşi strică maşinile din cauza denivelărilor
Chiar şi în zonele unde lucrările s-au încheiat există foarte multe capcane pentru conducătorii auto. De pildă, pe porţiunea dintre fosta moară de grâu şi intersecţia cu Octav Onicescu a străzii Împărat Traian, care a fost asfaltată parţial anul trecut, există denivelări supărătoare. Astfel, diferenţa de nivel dintre stratul vechi de asfalt şi cel turnat recent pentru acoperirea gropilor este de 10 centimetri pe anumite porţiuni. Pe lângă aceste diferenţe, întreaga stradă Împărat Traian este presărată de cratere.
Şoseaua, reparată din finanţări europene
Municipalitatea a scos la licitaţie modernizarea şoselei de centură, o lucrare finanţată din fonduri structurale, a cărei valoare va ajunge la 32,1 milioane de lei, fără TVA.
Finanţarea a fost obţinută prin Programul Operaţional Regional pentru Regiunea de Dezvoltare Nord-Est, Axa 2, „Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale“.
„Suntem primul oraş din ţară care foloseşte fonduri structurale. Proiectul a