Cristina Ţopescu, prezentatoarea jurnalului „Focus“ de la Prima TV, face bilanţul campaniei „Stop indiferenţei“. Ea spune că unul dintre obiective este implicarea publicului în asemenea acţiuni. Vedetă TV povesteşte cât de fericită a fost atunci când, datorită campaniei de căutare a copiilor dispăruţi, o fetiţă s-a întors acasă la mama ei. Adevărul: Campania „Stop indiferenţei“ a ajuns la sfârşit. Cum credeţi că a modificat percepţia publicului legată de copiii dispăruţi?
Cristina Ţopescu : Cred că oamenii nu numai că au conştientizat mai mult suferinţa unor semeni ai lor, dar şi că poate vor fi mai atenţi cu propriii lor copii, ca să nu ajungă şi ei vreodată să trăiască o asemenea dramă. Asta, mai ales într-o lume în care părinţii îşi abandonează copiii, chiar dacă le oferă casă, masă şi confort. Atenţia şi iubirea sunt cele mai importante.
Să nu uităm că există şi copii dispăruţi nu pentru că au fost răpiţi, ci pentru că au plecat ei de acasă. De ce? Pentru că nu se simţeau iubiţi. Cred că oamenii trebuie să înveţe să-şi arate iubirea, să-l facă pe cel iubit să se simtă iubit. Cu atât mai mult când este vorba de părinţi şi copii.
Cu ce aşteptări aţi pornit această campanie şi cum s-au confruntat cu rezultatele obţinute?
Nu porneşti o campanie dacă nu crezi în ea, dacă nu speri şi nu faci tot posibilul ca ea să aibă şi rezultate palpabile. Cred însă că toate aceste campanii trebuie să umble şi la mentalităţi, la eliminarea unor reflexe mai vechi şi la crearea altora noi.
E important să readucem copiii acasă, acesta este scopul evident, dar dincolo de el, vrem să facem oamenii să fie mai atenţi la ce se întâmplă în jurul lor, la suferinţele altora, să nu rămână indiferenţi şi, mai mult decât atât, nu doar să arate compasiune, ci să se şi implice, să facă ceva, atât cât pot. Asta se numeşt