Pentru companiile care dispun de fonduri pentru pregatirea angajatilor, acum este momentul sa investeasca in programe de training, pretul acestora inregistrand scaderi cu pana la 30%.
Intr-o piata in care investitiile in oameni au fost printre primele taiate din bugetul companiilor, furnizorii de training au fost nevoiti sa se adapteze pentru a atrage clienti si au coborat preturile cu aproape o treime in unele cazuri.
Potentialii beneficiari de programe de formare pentru angajati sunt astfel in avantaj din doua puncte de vedere. In primul rand, cu aceeasi suma pe care o investeau anul trecut, au parte de mai multe ore de training. Pe de alta parte, dupa efervescenta de anul trecut, 2009 nu mai inseamna recrutari de masa, extinderi agresive si goana dupa cota de piata. In consecinta, ramane mai mult timp pentru evaluarea si pregatirea oamenilor.
"Este normal ca in aceasta perioada, cand toate bugetele sunt afectate, sa ne ajustam tarifele. Facem acest lucru in functie de proiect, de costurile implicate sau de clientul cu care lucram. Reducerile nu sunt spectaculoase, pentru ca avem o suma de costuri fixe ce trebuie acoperite, cum ar fi materialele si licentele, consultantii sau trainerii", explica Andrei Gosu, director general al Ascendis Consulting, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de training, cu afaceri de 4,3 mil. euro in 2008.
Gosu apreciaza ca in medie tarifele au scazut cu 20% fata de anul trecut, iar o zi de consultanta se vinde cu preturi intre 1.000 si 2.500 de euro in functie de subiect.
Pe de alta parte, Adrian Florea, managing partner al grupului de firme cu activitati de training Trend Consult, apreciaza ca anul trecut pretul pentru o zi de training era in jur de 2.000 de euro, iar anul acesta a ajuns sa coste aproximativ 1.500 euro.
"Preturile pentru programele de training se negociaza la un