Hewlett-Packard, Dell si Apple, trei dintre cei mai mari producatori de computere personale din lume, se intrec in strategii ecologice pentru a atrage clientii.
A fi "verde" a devenit un plan de afaceri in sine, spun analistii Reuters, producatorii incercand sa se diferentieze de concurenta si sa castige o cota cat mai mare din piata.
"Este o competitie "verde", in care fiecare companie incearca sa treaca inainte. Vestea buna este ca toti lucreaza in aceasta directie si vor beneficia atat ei, cat si consumatorii si mediul inconjurator", a declarat John Spooner, analist la Technology Business Research.
Dell deruleaza un program de reciclare agresiv, Apple a inlaturat materialele toxice, iar HP a schimbat ambalajele.
Insa industria IT produce aproximativ doua procente din emisiile de gaze cu efect de sera, iar consumatorii nu au multe alegeri, avand in vedere ca doar cativa producatori iau in calcul mediul inconjurator.
Reprezentantii Dell au declarat ca intentionaza sa o transforme in "cea mai verde companie de tehnologie de pe Terra", iar Apple sustine ca produce "cea mai verde familie de notebook-uri". De asemenea HP scoate in evidenta faptul ca are o traditie in ecologie si detine o cota de piata care ii permite sa schimbe lucrurile.
In timp ce exista diferente intre cei trei producatori, din punctul de vedere al materialelor folosit, al utilizarii energiei, reciclarii si ambalajului, analistii si grupurile ecologiste sustin ca mediul va profita de pe urma concurentei dintre ei.
Unii analisti spun, insa, ca, pentru companii, exista un lucru mai important decat initiativele ecologice: abilitatea de a le comunica consumatorilor.
"Nu cred ca am ajuns punctul maxim inca. Ca industrie, vom continua sa inovam si sa ne provocam unii pe altii", a spus Tod Arbogast, director al d