România este una dintre pieţele mondiale cu cea mai bună evoluţie în industria telecom, telefonia mobilă bucurandu-se de o adopţie pe scară largă, atât în ceea ce priveşte serviciile de voce, cât şi noile servicii, precum Internetul mobil, potrivit unei analize realizate de compania Voxline Communication. Studiul a fost realizat cu ajutorul ultimul raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), estimări din industrie şi Almanahu
România este una dintre pieţele mondiale cu cea mai bună evoluţie în industria telecom, telefonia mobilă bucurandu-se de o adopţie pe scară largă, atât în ceea ce priveşte serviciile de voce, cât şi noile servicii, precum Internetul mobil, potrivit unei analize realizate de compania Voxline Communication.
Studiul a fost realizat cu ajutorul ultimul raport al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), estimări din industrie şi Almanahul Tomi Ahonen 2009, unul dintre cele mai apreciate rapoarte dedicate pieţei telecom.
28,6 milioane de cartele SIM în România
Rata de penetrare a telefoniei mobile în România în 2008 a fost de 133%, ceea ce reprezintă 28,6 milioane de cartele SIM, şi se încadrează în media Europei de Est (135%, conform Tomi Ahonen). Dintre acestea, 24,5 milioane sunt cartele active.
Potrivit Tomi Ahonen, în ţara noastră sunt în jur de 16 milioane de utilizatori unici ai serviciilor de telefonie mobilă, estimare care confirmă absorbţia telefoniei mobile de catre majoritatea populaţiei României.
„Pornind de la estimarea Nokia din luna aprilie, potrivit căreia în 2008 s-au livrat în România circa 5,5 milioane de telefoane mobile şi luând în considerare cei 16 milioane de utilizatori unici, putem aprecia că până la sfârşitul anului viitor cea mai mare parte a populaţiei va folosi un telefon de ultimă generaţie”, se