În goana după clienţi, importatorii şi dealerii încearcă să îşi asocieze imaginea cu personalităţi cât mai cunoscute, care pot genera un plus de imagine. Mariajele dintre automobile şi vedete au intrat în cotidian. Gheorghe Hagi, Andreea Marin, Ilie Năstase, Andreea Esca, Dan Petrescu sau Răzvan Raţ sunt numai câteva dintre numele cunoscute ale peisajului public autohton care şi-au asociat imaginea cu mărci a căror vizibilitate pe piaţă este cel puţin la fel de ma
În goana după clienţi, importatorii şi dealerii încearcă să îşi asocieze imaginea cu personalităţi cât mai cunoscute, care pot genera un plus de imagine.
Mariajele dintre automobile şi vedete au intrat în cotidian. Gheorghe Hagi, Andreea Marin, Ilie Năstase, Andreea Esca, Dan Petrescu sau Răzvan Raţ sunt numai câteva dintre numele cunoscute ale peisajului public autohton care şi-au asociat imaginea cu mărci a căror vizibilitate pe piaţă este cel puţin la fel de mare.
Teoretic, asemenea contracte sunt făcute tocmai pentru a creşte vizibilitatea mărcilor în percepţia cumpărătorilor, însă, de cele mai multe ori, schimbul de notorietate este reciproc. „Atunci când o personalitate foarte cunoscută şi apreciată de un public larg îşi asociază numele şi imaginea cu un anumit brand va «certifica» atributele şi beneficiile acelei mărci, iar potenţialii cumpărători vor avea mai multă încredere în a cumpăra acel brand. În România, dezavantajul pe care îl văd este faptul că mărcile de maşini sunt mai puternice decât cele ale vedetelor locale“, ne-a declarat Irina Ilie, associate director Brandient.
Acest dezavantaj a împins unele mărci, precum Volkswagen, să renunţe la a mai căuta parteneriate cu personalităţi autohtone, preferând să folosească şi în România imaginea vedetelor internaţionale cu care producătorul are contract la nivel mondial. Cu toate acestea, unii dealeri ai mărcii au d