Avocatul Cătălin Grigorescu a avut curajul de a studia Dreptul în Germania şi inspiraţia de a transforma acest atu într-o afacere cu încasări de trei milioane de euro.Descoperiţi în numărul şapte al revistei Forbes, la chioşcuri de ieri, ce-i trebuie unui tânăr avocat tobă de carte pentru a deveni un bun antreprenor. Să vorbeşti pe limba clientului, să-i cunoşti în detaliu sistemul juridic şi cultura de business, acestea devin principalele criterii de diferenţiere ale caselor de avocatură, când toate oferă servicii de calitate în zone de expertiză cât mai diverse.
Trei avocaţi tineri şi, mai mult, buni prieteni, au fondat bpv Grigorescu, o casă de avocatură ce oferă consultanţă clienţilor (companii) vorbitori de limbă germană.
Povestea asta n-a început într-un garaj, ci într-o splendindă casă interbelică din centrul Bucureştiului, în urmă cu trei ani. În prezent, firma are 29 de avocaţi şi venituri de trei milioane de euro anual, într-un domeniu cu o marjă de profit estimată de Forbes România la 40%.
De unde vin problemele
Să fii consultant în tranzacţii imobiliare şi M&A (mergers and acquisitions – fuziuni şi achiziţii) în această perioadă de „letargie investiţională“, după cum o caracterizează avocaţii din România, nu este cea mai fericită situaţie. Dacă investiţiile imobiliare au atins, în 2008, un volum de 996 de milioane de euro, reprezentând o reducere de 50% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit Cushman&Wakefield, valoarea dealurilor a suferit un declin de 93% în primele cinci luni ale acestui an, se arată în rapoartele Raiffeisen Investment.
„Nouă ne este destul de bine“, spune relaxat Cătălin Grigorescu, 34 de ani, unul dintre cei trei avocaţi parteneri ai casei locale de avocatură bpv Grigorescu, expert în M&A, litigii şi arbitraj şi dreptul concurenţei. „Am reuşit să ne