Granitele dintre jurnalism si blogging devin tot mai tulburi pe masura ce bloggerii isi asuma reguli etice in felul cum transmit informatia, iar acum oricine isi poate asuma rolul detinut pana nu demult doar de jurnalisti, de a colecta si transmite informatii, a afirmat Jeremy Wright, reprezentant al retelei nord-americane de bloguri b5media, in deschiderea conferintei RoNewMedia 3.0. Aceasta a inceput, marti dimineata, cu o dezbatere despre unde incep si unde se termina diferentele intre jurnalisti si bloggeri.
In a doua parte a conferintei RoNewMedia 3.0, organizata de F5 Realitatea Catavencu, reprezentantii agentiilor de media au afirmat ca publicitatea online din Romania este mai mica decat in alte piete deoarece, intre altele, eficienta campaniilor online nu este masurata.
Jeremy Wright, b5media: Jurnalistii capata automat increderea publicului multumita brandului corporatist; bloggerii au doar brandul personal In momentul in care, ca blogger, sfidezi increderea pe care ti-o ofera audienta, nu mai poti sa o recupereziA fi primul nu e la fel de bine cu a transmite corect informatia - pe masura ce tot mai multi bloggeri inteleg acest lucru, diferenta dintre acestia si jurnalisti devine tot mai tulbureCinci reguli etice in blogging: scrii doar ce stii ca e adevarat; daca ai dovezi online sau informatii din surse online, pune linkuri; nu scrie ca si cand ai putea sa corectezi mai tarziu; identifica fiecare potential conflict de interese; daca altcineva ar scrie mai bine informatia decat tine, lasa-l pe el sa o facaJurnalismul presupune sa strangi toata informatia pe care o poti strange si sa o transmiti, dar si sa oferi celor care in mod normal nu-si pot face auzita vocea posibilitatea de a vorbi. In prezent, toata lumea poate face acest lucru. Ceea ce le ramane de valoare jurnalistilor este sa ofere context si informatie de profunzime.Dezbater