35 de km din cea mai importantă arteră de circulaţie din sudul României arată ca după bombardament. Este vorba de sectorul Ciochiuţa-Şimian al DN 6 ce leagă Craiova de Tr. Severin. Intrat în reabilitare prin fonduri ISPA, DE 70, ce leagă Bucureştiul de Timişoara arată jalnic şi astăzi. Motivul: firma elenă care a câştigat licitaţia a încasat 7 milioane de euro, apoi a plecat şi a lăsat în urmă un drum de coşmar pentru şoferi. “Ăsta-i drum european?! Plătim o grămadă de taxe. Pentru ce?! Ca să ne stricăm maşinile! Şi-au bătut joc de cea mai importrantă arteră a ţării”, ne spunea, ieri, Andrei Voichescu, unul din şoferii care tranzitau zona.
În 2003, la Ciochiuţa au început lucrările la pasarela peste calea ferată, în vederea fluidizării şi creşterii siguranţei în traficul rutier. Acestea au fost însă executate în ritm de melc şi abandonate în repetate rânduri. Firma elenă Prodeftiki Atena, cea care a câştigat licitaţia, a avut la dispoziţie nu mai puţin de 23 milioane de euro, bani europeni, pentru reabilitarea tronsonului Ciochiuţa- Filiaşi al DE 70, însă după doi ani a abandonat repede lucrările, iar constractul i-a fost reziliat anul trecut.
Peste două luni, o nouă licitaţie
De ani buni, traficul pe segmentul de drum Ciochiuţa- Lunca Banului se desfăşoară în cele mai proaste condiţii. Abandonarea lucrărilor la pasarela peste calea ferată de la Ciochiuţa a făcut ca, de multe ori şoferii să aştepte chiar şi ore întregi la barieră. În urma grecilor, a rămas o şosea plină de gropi, o pasarelă construită de mântuială şi neterminată şi un pod solid distrus şi înlocuit cu o improvizaţie din metal, impropriu desfăşurării unui trafic rutier în condiţii de siguranţă.
Până la toamnă totul va fi luat de la capăt, cu fonduri în plus.
“În ceea ce priveşte pasarela de la Ciochiuţa, licitaţia va avea loc peste