Cornel Oprisan, retail manager al IKEA Romania, cel mai mare retailer local de mobila, spune ca o scadere a vanzarilor nu ar fi o tragedie, intrucat este o situatie temporara.
"O vanzare se poate reduce intr-o saptamana sau intr-o luna, dar nu inseamna ca peste doua saptamani nu recuperezi. Cererea sau nevoile se acumuleaza, ele nu dispar. Oamenii au nevoie de anumite produse. Poate nu si le permit la un moment dat, dar asta nu inseamna ca nu au nevoie de ele. Va veni o vreme cand si le vor permite, cand nu vor avea incotro si vor trebui sa le achizitioneze", a spus seful IKEA Romania.
IKEA Romania a inregistrat in primele trei luni ale acestui an, vanzari in crestere cu 5%, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Compania este singura din industria care a anuntat pana acum rezultate in crestere dupa ce Mobexpert a anuntat o diminuare cu 5% la trimestru, iar Silvarom un declin de peste 30%. Elvila, afacere controlata de omul de afaceri Viorel Catarama, a raportat o scadere de 10% in primele patru luni ale anului.
Reprezentantii acestor companii sunt pesimisti in ceea ce priveste evolutia vanzarilor din urmatoarea perioada, prognozand o accentuare a tendintei de scadere.
Evolutie, sub asteptari
"Mizam pe un ritm mai mare de crestere. Trimestrul patru din anul trecut s-a comportat normal (a avut o crestere de 18% - n.red.), desi criza financiara s-a facut simtita", a spus Oprisan.
El spune ca in aceasta perioada a marit numarul trainingurilor pentru angajati, pentru care investesc anual sume de ordinul sutelor de mii de euro.
"Avand in vedere ca avem sansa si nu mai avem presiune pe volume, cum era situatia in septembrie la lansarea catalogului, folosim aceasta perioada pentru pregatirea oamenilor", spune seful IKEA Romania.
IKEA deruleaza in prezent traininguri zilnice, dupa ce anul trecut, acestea se