Activitatea tuturor instructorilor auto independenţi din ţară a fost suspendată câteva luni, până când Ministerul Transporturilor va emite o meto-dologie de atestare şi autorizare a lor în baza noii legi publicate săptămâna trecută în Monitorul Oficial.
Războiul dintre şcolile de şoferi şi instructorii auto independenţi continuă. Pe de o parte sunt patronii de şcoli de şoferi, care, beneficiind şi de un sprijin politic consistent, făceau tot posibilul să-i scoată de pe piaţă pe independenţi, care aveau preţuri mult mai mici, însă nu prea plăteau impozite şi nu puteau fi controlaţi. De cealaltă parte, instructorii independenţi - mult mai mulţi - au sprijinul popular, prin preţurile foarte mici practicate.
De curând, conflictul dintre cele două tabere a intrat într-o nouă fază, după ce Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Rutieră Română (ARR), i-a eliminat efectiv de pe piaţă pe independenţi. Cel puţin, temporar, până se va adopta o metodologie de autorizare a lor în baza noii legislaţii.
Doar instructori cu contract de muncă
De ieri, instructorii auto independenţi - respectiv cei care nu sunt angajaţi cu contract de muncă pe durată nedeterminată la o şcoală de şoferi - nu mai au voie să-şi practice meseria. În acelaşi timp, elevii lor trebuie predaţi unor şcoli de şoferi, altfel riscă să nu li se recunoască şcolarizarea efectuată cu instructori independenţi. Măsura a fost impusă printr-o decizie din 5 iunie 2009 a conducerii centrale a ARR. „Urmare a semnării Decretului de promulgare a legii pentru aprobarea OUG nr. 74/2008 pentru modificarea şi completarea OUG nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, în cuprinsul căreia este reglementată autorizarea instructorilor auto, veţi aduce de urgenţă la cunoştinţă şcolilor de conducători auto autorizate că, începând cu data apariţiei acestei legi în Monitorul Oficial al