Cursele operatorilor aerieni low-cost dinspre Spania inregistreaza un grad de ocupare de aproape 85%, in conditiile in care o parte dintre romanii care lucrau in agricultura se intorc temporar in tara, dupa ce sezonul culesului de capsuni s-a incheiat.
Desi contextul actual provoaca pierderi semnificative in transporturi, operatorii aerieni low-cost se apropie de tintele de afaceri stabilite, inregistrand un grad de ocupare de aproape aproape 85% pe cursele din Spania.
Grad de ocupare dublu la low-cost
Cea mai mare companie low-cost, Blue Air, care opereaza destinatiile Malaga (oras din regiunea Andalucia, in care sunt cele mai multe ferme in care muncesc romani), Barcelona, Valencia si Madrid, asteapta un grad de ocupare de 83% in luna iunie pe ruta Bucuresti-Malaga, cand romanii vor incepe sa se intoarca in Peninsula Iberica. „In lunile ianuarie-mai am avut un grad de ocupare mediu de 70% pe toate destinatiile operate in Spania, iar in iunie-august asteptam sa creasca", a declarat Florentina Ivan, director de relatii publice la Blue Air.
La inceputul anului compania a deschis o agentie proprie de ticketing in Malaga, a lansat un nou zbor Valencia din Bacau cu o frecventa de doua ori pe saptamana si a marit frecventa pe Bucuresti-Barcelona.
Gradul de ocupare al curselor low-cost poate fi dublu comparativ cu cel inregistrat de operatorii de linie regulata. Astfel, daca Blue Air a avut in primele luni ale anului un grad de ocupare de 70%, Tarom a incheiat primele patru luni cu un grad de ocupare de 48%, potrivit Asociatiei Companiilor Aeriene Europene (AEA).
65.000 de romani s-au intors acasa in T1
„Aproape 65.000 de romani s-au intors in primul trimestru anul acesta in Romania cu avioane low-cost sau cu autocare. Acestia decid cu angajatorul, care le plateste un drum (dus sau intors - n.r.), cu ce se vo