Industria aeronautică este una dintre cele mai afectate de criză.Reducerea traficului de pasageri şi cargo şi scumpirea carburanţilor falimentează companiile aeriene. Companiile aeriene, ale căror pierderi financiare pentru acest an sunt evaluate la nouă miliarde de dolari, ezită să facă noi comenzi, în momentul în care transportul aerian scade dramatic.
Toţi expozanţii de la Salonul Aeronautic de la Paris, atât producătorii de aeronave, cât şi cei de motoare şi aparate de bord, se aşteaptă la reducerea drastică a numărului de comenzi, mai ales comparativ cu recordurile înregistrate anul trecut.
De exemplu, în 2008, Airbus a cumulat 400 de noi comenzi din partea companiilor de transport aerian. Salonul Aeronautic de la Paris se organizează odată la doi ani, alternând cu cel de la Farnborough, din Marea Britanie, şi este unul dintre cele mai importante evenimente ale industriei aeronautice mondiale.
Boeing a redus estimările privind piaţa avioanelor civile pentru următorii 20 de ani, scăzând cererea globală, de la 29.400 la 29.000 de unităţi. Valoarea pieţei (aproximativ 3.200 de miliarde de dolari) nu va fi însă influenţată, reflectând creşterea medie a preţului pe aeronavă. Constructorul american de aeronave a primit în luna mai comenzi pentru doar 20 de avioane, cu 70% mai puţine decât contabiliza în urmă cu un an.
A350 de la Airbus, concurentul lui B787
Grupul EADS, proprietarul Airbus, consideră că următorii doi ani vor reprezenta o perioadă deosebit de dificilă, producţia constructorului european urmând să scadă cu până la 25% în 2010-2011. Deşi Airbus se aşteaptă să livreze în acest an 480 de avioane, aproape de recordul de 483 de unităţi înregistrat anul trecut, pentru următorii doi ani, cererea este deosebit de redusă.
Principalul absent de la Salonul Aeronautic este noul Bo