Agentiile de presa continua sa fie o afacere profitabila, chiar si pe timp de criza. Cel putin asa spun managerii principalelor agentii de presa publice si private din Romania, care au dezbatut, marti, cu ocazia Zilei Agentiilor de Presa, posibilitatile de dezvoltare ale agentiilor in contextul crizei economice. Discounturile oferite unor categorii de clienti, extinderea in online si investitiile in tehnologii multimedia par a fi solutiile cele mai viabile.
Prezenta la evenimentul organizat de Agentia Rador, Maria Toghina, presedinte director general al Societatii Romane de Radiodifuziune (SRR), a tinut sa precizeze ca "agentiile de presa nu sunt in pericol", in pofida contextului economico-financiar care a afectat intreaga piata mass-media. "Este mult mai ieftin sa platesti un abonament lunar la o agentie de presa, decat sa platesti reporteri proprii", si-a argumentat Toghina afirmatia.
Mai mult, spune ea, agentiile de presa nu-si propun sa practice "un jurnalism in direct", asa cum fac televiziunile de stiri concurente, "ci unul care sa aduca valoare informatiilor". In opinia directorului general al SRR, "stirea de agentie este esentiala pentru orice jurnalist, fie ca o recunoaste sau nu".
In completare, Adrian Bucur, editor prezentator Prima TV, a accentuat faptul ca televiziunile de stiri sunt acum cel mai aprig concurent al agentiilor de presa. Cu toate acestea, ele nu reusesc, de fiecare data, sa asigure acele elemente necesare informatiei - acuratete, acoperire si viteza - care sunt apanajul agentiilor.
"Jurnalismul de agentie este una dintre cele mai grele munci din presa si mai ingrate", a spus Bucur. "Din pacate, criza aduce pe TV tot ce este mai ieftin, fapt ce modifica personalitatea si asa beteaga a publicului. Patronii nu vor investi, in urmatorii 3 ani, in programe care sa coste", a adaugat el.
Ca