In urmatorii cinci ani, tehnologiile digitale vor deveni din ce in ce mai raspandite in toate segmentele din industria de media si divertisment pe masura ce migratia digitala se extinde, potrivit unui studiu realizat de PricewaterhouseCoopers. Acesta mai arata ca in urmatorii doi ani piata de media si publicitate va inregistra scaderi din cauza crizei mondiale.
In acest sector, consumul va scadea in 2009 cu 1,2%, ramanand la un nivel scazut si in 2010. O crestere relativ mica de 3,2% va fi inregistrata abia din 2011. In aceste conditii, pentru intreaga perioada analizata 2009- 2013, este preconizata o crestere medie anuala de numai 2,7%, pana la 1,6 trilioane de dolari, a pietei de media si divertisment care include atat vanzarile catre consumatori cat si veniturile din publicitate.
In 2009, piata va inregistra o scadere de 3,9%, dupa care va urma o crestere firava de 0,4% in 2010. Cresteri semnificative sunt asteptate abia din 2011.
La nivelul Europei, Estului Mijlociu si Africa, se observa aceleasi tendinte. Piata de media si divertisment va avea o rata de crestere agregata anuala de 2,7%, de la 522 miliarde dolari in 2008 la 596 miliarde in 2013. In 2009 va fi inregistrat un declin de 3,7 procente, iar in 2010 piata se va mentine scazuta. Cresterile vor putea fi observate abia din 2011.
Accesul la internet, divertismentul de internet, jocurile video si abonamentele TV vor inregistra o crestere agregata anuala de 5% in perioada analizata. De asemenea, o crestere de 3.7 procente va inregistra piata divertismentului video. Insa, la nivel general, divertismentul va inregistra o scadere anuala de 0,9% ajungand la 150 de miliarde de dolari in 2013 de la 157 miliarde de dolari in 2008.
Germania care are cea mai mare piata de media si divertisment din zona, va inregistra o crestere de 0,8 procente ajungand la 99 mil