De la servicii de curierat oferite la nivel local la o retea de distributie in toata tara, de la investitii de cateva zeci de mii de euro la cifre de afaceri de cateva milioane de euro, de la 4 la peste 100 de angajati, firmele mici de curierat pornite de la zero se bat cu gigantii dintr-o piata cu o concurenta acerba.
Compania de curierat Sameday Courier a fost infiintata in anul 2007 de Octavian Badescu, fiind primul "brand name" al antreprenorului din acel an. "Am demarat majoritatea proiectelor antreprenoriale in 2007. Celelalte activitati au avut domenii diferite, dar oarecum conexe. Toate afacerile le-am demarat pornind de la o serie de atuuri pe care le aveam deja din businessurile demarate anterior", marturiseste omul de afaceri.
A intrat in acest domeniu cu o noua afacere pentru ca "este zona pe care istoric o controlez cel mai bine din punctul de vedere al know-how-ului specific, astfel, alegerea initiala a venit de la sine," declara Octavian Badescu. Activitatea in domeniul curieratului si-a inceput-o in 2001, ca agent de vanzari. A evoluat ulterior ca key account, director de vanzari, director general, respectiv asociat minoritar intr-o alta companie, de tip generalist, specializata pe Bucuresti.
El crede ca in momentul in care decizi sa incepi o afacere trebuie sa pleci la drum cu cel putin un avantaj competitiv, fie bani, fie know-how, un client ancora pe care il ai inca de la inceput, un furnizor ieftin sau un partener de baza.
Omul de afaceri mai spune ca in momentul in care a decis sa opteze pentru o afacere proprie in domeniu existau doua zone de interes neacoperite pe piata - livarea in aceeasi zi la nivel local, national si international, si curieratul regional.
"Am pornit doua proiecte distincte, prin doua branduri, Sameday Courier, care viza livrarea in aceeasi zi, si Regional Express, care oferea servicii de