Criza economică nu pare să fi redus bugetele destinate convorbirilor, întrucât România este una dintre pieţele cu cea mai spectaculoasă evoluţie în industria de telecomunicaţii.Rata de penetrare a telefoniei mobile în România a fost anul trecut de 133%, ceea ce înseamnă 28,5 milioane de cartele SIM. În România, telefonia mobilă a fost mereu „asul din mânecă“ pentru operatorii de telecomunicaţii. Acest tip de serviciu s-a bucurat de o adopţie pe scară largă, fie că vorbim de apeluri vocale sau de internetul pe telefonul mobil.
Cel puţin, aceasta este concluzia studiului realizat de compania Voxline Communication, specializată în marketing mobil şi aplicaţii pentru reţele de telefonie. Ţara noastră a fost inclusă în lista celor 60 de ţări importante, din prisma pieţei de telefonie mobilă, într-un clasament condus de Japonia, Coreea de Sud şi Italia.
Un SMS pe zi
La noi, rata de penetrare a telefoniei mobile a fost de 133%, ceea ce reprezintă peste 28 de milioane de cartele SIM, peste media din Europa de Est. Dintre acestea, 24,5 milioane sunt cartele active. Potrivit studiului, în România există aproximativ 16 milioane de utilizatori unici ai serviciilor GSM. Estimarea confirmă absorbţia telefoniei mobile de către majoritatea populaţiei, la vârsta de opt-nouă ani, dar şi pe segmentul populaţiei în vârstă.
Practic, operatorii mobili au informaţii demografice pentru mai puţine persoane decât cei 40% care folosesc abonamente. Asta pentru că fiecare abonat persoană fizică poate avea două abonamente la operatori diferiţi şi figurează cu 1,3 cartele SIM alocate.
Altfel spus, totalul abonaţilor persoane fizice este de 5,1 milioane, mai puţin de o treime din cel al utilizatorilor unici.
La nivel global, în 2008, au fost trimise 3.600 de miliarde de SMS-uri, dintre care peste 4,3 miliarde de către ro