Traficul infernal de pe centura Capitalei ar putea fi preluat, in proportie de 25%, de o centura intermediara realizata prin modernizarea sistemului rutier DJ 100. Cel putin asa sustin autoritatile. Consiliul Judetean (CJ) Ilfov si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei au semnat primele doua contracte de finantare din fonduri europene pentru realizarea de drumuri judetene in Ilfov. Valoarea celor doua contracte este de aproximativ 5.300.000 euro (Consiliul Judetean Ilfov urmand sa finanteze 2% din totalul cheltuielilor eligibile si cheltuielile neeligibile aferente proiectului). Termenul-limita pentru finalizarea lucrarilor este aprilie 2010 pentru modernizarea sistemului rutier pe DJ 100, tronson VI Branesti – limita de judet Calarasi, iar pentru modernizarea sistemului rutier pe DJ 301B – Manastirea Pasarea – Cozieni, luna februarie 2010.
"Modernizarea sistemului rutier pe DJ 100 va prelua o parte din traficul actualei centuri a Capitalei (aproximativ 25%), fluidizand in acest fel circulatia din Capitala si accesul in si dinspre sapte dintre cele mai importante localitati ale Ilfovului – Otopeni, Tunari, stefanesti, Afumati, Ganeasa, Branesti, accesul spre judetul Calarasi (Vadul Anei). De asemenea, modernizarea sistemului rutier va facilita accesul pe DN 1 (Bucuresti-Ploiesti), DN 2 (Bucuresti-Urziceni), DN 3 (Bucuresti-Fundulea-Constanta) si Autostrada Soarelui (A2). DJ 100 pe tronsonul Tunari-stefanesti urmeaza sa faciliteze accesul in viitoarea Autostrada Bucuresti-Brasov", a explicat presedintele CJ Ilfov, Cristache Radulescu.
In ceea ce priveste DJ 301B, acesta este in prezent drum judetean de pamant si reprezinta unul dintre cele mai importante cai de acces catre Manastirea Pasarea si catre localitatile Cozieni, Piteasca si sindrilita. De asemenea, DJ 301B reprezinta punctul de plecare din DN 3 (Bucuresti-Fundulea-Constanta