- Diverse - nr. 317 / 17 Iunie, 2009 Este cunoscut de foarte multa lume ca favorizarea infractorului, savarsita de o persoana, este pedepsita de lege. Se intelege ca, nu a savarsit fapta, dar a devenit complice, deoarece a creat conditiile producerii infractiunii. Fara a incerca o disertatie pe aceasta tema, sa ne referim la conducatorii auto care nu respecta legea circulatiei rutiere si parcheaza masinile la o distanta mai mica de 20 metri fata de marcajul trecerii de pietoni. Aceasta distanta este stabilita pentru a permite o buna vizualizare a partii carosabile a strazii din partea celor care vor s-o traverseze, trecand de pe un trotuar pe altul. Ingramadirea masinilor, atat pe trotuar, cat si la bordura, pe sosea, limiteaza mult vizibilitatea. Important este ca, cel putin, partea stanga a trecerilor de pietoni sa fie libera de masini. Dar nu este. Se parcheaza pana si pe marcajul de pe partea carosabila. Aceste aspecte nu sunt luate in seama de oamenii legii care sunt obligati prin natura serviciului lor, dar si a pregatirii, sa oblige respectarea legii de catre toti participantii la traficul rutier. Un conducator auto, indiferent de categoria carnetului sau de conducere, un politist, indiferent de resortul unde lucreaza, sunt obligati sa cunoasca temeinic legislatia rutiera. Atunci cand o incalca, o fac in mod constient. Revenind la modalitatea in care un conducator auto isi parcheaza masina in mod fraudulos, este constient ca din pricina sa, dar si a celorlalti care i se alatura, produc un risc de accidentare a pietonilor angajati in traversarea strazii. Nu sunt ei protagonistii, ci sunt cei care creeaza conditiile de producere. In urma unui accident care se produce, fie ca este fara urmari, fie ca este cu urmari cu diferite grade de gravitate, cel care este pus sa raspunda in fata legii este conducatorul auto care s-a aflat la volanul masinii. Scuza, aproape