Piata de publicitate online din Romania, evaluata anul trecut la 19,66 mil. euro potrivit celei mai recente evaluari IAB Romania-PricewaterhouseCoopers, are o valoare inferioara altor piete din regiune, explicata si prin lipsa instrumentelor de masurare a eficientei campaniilor, cred reprezentantii agentiilor de media prezenti in cadrul evenimentului RoNewMedia 3.0.
Mircea Gheorghe (foto), digital director al agentiei de media Starcom, sustine ca piata de publicitate online cuprinde atat rezultate raportate, cat si "o parte pe care nu o vedem, ce provine din vanzari".
“Cred ca anul trecut, in afara bugetelor masurate, o treime au fost underground. Acestea cred ca vor scadea in 2009. Cei care au promovat cel mai mult online-ul au fost jucatorii mari din FMCG, dar care nu au alocat bugete mari”, declara Mircea Gheorghe.
La randul sau, Marius Pahomi, interaction business development manager Mediaedge:cia (WPP), spune ca estimarea pentru valoarea pietei de publicitate online in 2008, realizata pe baza unor mecanisme interne, se situa la 18 mil. euro.
“Rolul publicitatii este sa vanda, insa nu avem niciun indicator de eficienta. Diferenta o face cercetarea, care este cea mai mare problema a publicitatii online locale. Nu exista studii de impact, nu se izoleaza impactul online-ului. Toata lumea se asteapta ca online-ul sa creasca insa singura baza este nivelul de penetrare a Internetului”, crede Pahomi.
De asemenea, Cristian Petriceanu, presedinte IAB Romania, afirma ca exista probleme la nivelul pietei de publicitate online intrucat advertiserii nu au incredere totala in acest mediu, din lipsa cercetarii.
“Trebuie sa-i convingem pe clienti ca e un mediu interesant, sa popularizam povestile de succes si sa-i convingem sa investeasca in search. Acei clienti de care ne plangem ca desconsidera online-ul poate au o experienta mai indelun