RBS Romania are circa 1.100 de clienti cu un potential financiar ridicat, administrand pe segmentul de Preferred Banking active de 100 mil. euro.
"Clientii acestui RBS sunt cei care dispun de minimum 50.000 euro lichiditati, pentru a fi plasate la banca, sau care au peste 5.000 de euro venituri lunare constante", a declarat Marijana Vasilescu, directorul diviziei de Preferred Banking a bancii.
Serviciul ofera instrumente de economisire si investitie create in functie de profilul de risc al clientului. Clientii de preferred banking au la dispozitie un bancher personal si produse personalizate.
Vasilescu a estimat ca atat numarul de clienti ai RBS Preferred Banking, cat si valoarea activelor administrate vor continua sa creasca in acest an, dar nu in mod semnificativ, profilul clientilor din Romania fiind conservator sau foarte conservator.
Piata de servicii financiare personalizate, segment denumit de majoritatea bancilor private banking, este estimata de Vasilescu la 100.000 de clienti. Prima unitate dedicata clientilor de preferred banking a fost amenajata de RBS la sediul central al bancii, din Capitala, de unde provin 60% din totalul clientilor.
"In perioada premergatoare lunii octombrie 2008 concuram foarte mult cu real estate-ul, iar orizontul de timp al plasamentelor era foarte scurt, de una-trei luni. O latura pozitiva a crizei actuale este faptul ca a inceput o discutie mai consistenta intre clienti si banca. Astfel, clientii au inceput sa inteleaga ca randamente mari inseamna si risc. Scadentele au depasit sase luni pentru o masa critica de clienti", a spus Vasilescu.
Ea a adaugat ca in contextul actual clientii se orienteaza spre produse de economisire, in conditiile in care bancile au oferit dobanzi ridicate.
Grupul financiar RBS a fost salvat de statul britanic in urma inregistrarii celei mai mari pierderi financiar