Drumul este plin de gropi, denivelări şi pietre căzute de pe versanţi.Dacă aşteptaţi 1 iulie să mergeţi pe Transfăgărăşan gândiţi-vă bine înainte să plecaşi la drum. Aveţi de nevoie de nervi de oţel şi o maşină de teren. Cel mai înalt drum din ţară, pe care se poate circula cu maşina, nu a mai fost reparat de ani buni. Şoseaua e plină de gropi şi denivelări, de pe versanţi cad pietre, care rămân pe carosabil, iar apa, care picură în tunele, curge pe maşini. Anul trecut, s-au făcut mici reparaţii, dar şi acelea după modelul secolului trecut. Cu roaba de material şi lopata, muncitorii au făcut mici plombări. În final au reuşit doar să facă nişte denivelări în plus pe şosea.
Traseu periculos
Peste două săptămâni, Transfăgărăşanul va fi deschis oficial circulaţiei rutiere. Peisajul este unul superb, dar cei care vor merge cu maşina în zonă trebuie să aibă nervi de oţel. Mărturie stau părerile câtorva turişti care au urcat, la finele săptămânii, la Bâlea, cu ocazia desfăşurării unei etape din circuitului naţional de ciclism. „ E foarte frumoasă zona, dar drumul este un coşmar. Sunt multe dâmburi, te cam zguduie. Nici vorbă să mergi cu mai multe de 20 km/oră că îţi distrugi maşina“ a spus Marius Dunca, turist.
Promisiuni de la autorităţi
Drumarii sunt singurii optimişti. Ei promit că şoseaua va fi reparată până la deschiderea oficială. Greu de crezut având în vedere faptul că muncitorii mai au la dispoziţie doar 14 zile. „Chiar dacă banii sunt mai puţini, noi ne asumăm responsabilitatea că drumul va fi reparat. Cine a circulat până acum pe această şosea, a circulat pe cont propriu. Asflatul s-a stricat din cauza sării care a fost dată pentru deszăpezire. Noi deja am început reparaţia pe anumite sectoare”, a explicat Ioan Moldovan, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Braşov.
Mai mult