Galeria Point Contemporary a fost inaugurată recent, pe strada Icoanei, din Bucureşti, cu o dublă expoziţie.Plasată pe două niveluri, „ Point“ îşi propune să fie „o galerie de concepte şi atitudini vizuale“. Parte a unui vast proiect pus în slujba artei moderne şi contemporane, căruia îi aparţin şi Galeria Art Society şi Casa de licitaţii Artmark, intrate mai demult în peisajul artistic bucureştean, „Point“ şi-a asigurat un portofoliu de tineri artişti, pe care îi reprezintă şi ale căror opere vor fi prezentate publicului.
Sunt 16 tineri creatori, dintre care mulţi (Roman Tolici, Florin Ciulache, Dragoş Burlacu, Emanuel Borcescu, Raul Ciosici…) sunt deja cunoscuţi amatorilor de artă.
Expoziţia inaugurală prezintă lucrări semnate de Oana Lohan şi Gili Mocanu, ale căror creaţii au fost semnalate de mai multe ori, în ultimii ani, de critica de artă.
În spirit Dada
Textele lui Gili Mocanu formează de fapt o instalaţie conceptuală. Scrise într-un limbaj inventat, urmărind aparent reguli ortografice precise, textele, cu litere de culoare roşie, atrag atenţia prin grafia voit naivă, prin ritmul dat de sensul ascendent sau descendent al rândurilor, paralel sau divergent, ce creează un impact vizual remarcabil.
Încercarea de a le citi se izbeşte însă de lipsa de sens a vorbelor, de cuvinte care sugerează uneori posibile rapeluri la un limbaj cunoscut, la o anumită limbă, cum ar fi „dici“ sau „lisir“, de exemplu. Conceptul pare a continua, pe un alt palier, poezia de factură suprarealistă pe care a semnat-o, înlocuind, de această dată, cripticul versurilor cu lipsa totală de sens a textului scris, ce devine numai semn grafic, posibilă metaforă a futilităţii limbajului contemporan, a lipsei lui de sens.
Tot demersul are şi un nume: „Lih“. Textele din „Lih“ formează un roman al cuvintelor fără