Aproape omniprezent pe străzile Germaniei din anii '80, Trabantul este astăzi pe cale de dispariţie, scrie presa germană. Construit în principal în landul Saxonia, în Germania mai există azi doar câteva mii de motoare înregistrate ce echipează maşinile care în urmă cu 20 de ani erau vedete. "Sunt din ce în ce mai puţine, de la an la an", spune Stephen Immem, agent la Autoritatea Federală pentru Vehicule şi Trafic. În 1995, în Germania existau 600.000 de Trabant-uri, în ti
Aproape omniprezent pe străzile Germaniei din anii '80, Trabantul este astăzi pe cale de dispariţie, scrie presa germană.
Construit în principal în landul Saxonia, în Germania mai există azi doar câteva mii de motoare înregistrate ce echipează maşinile care în urmă cu 20 de ani erau vedete.
"Sunt din ce în ce mai puţine, de la an la an", spune Stephen Immem, agent la Autoritatea Federală pentru Vehicule şi Trafic.
În 1995, în Germania existau 600.000 de Trabant-uri, în timp ce astăzi, numărul acestora este sub 40.000.
Umbra comunismului
În Germania de Vest, maşina din carton presat era cunoscută drept "împuţitul", din cauza mirosului persistent de tutun care insoţea de cele mai multe ori interiorul acestor maşini.
Acelaşi lucru se întâmplă şi cu Wartburg, care nu mai are astăzi decât 8.000 de unităţi pe şoselele germane.
Trabantul a început însă după '90 să reprezinte nostalgia celor care regretau căderea comunismului din Germania de Est, iar astăzi, unele agenţii de turism organizează tururi ale Berlinului cu ajutorul unor convoaie de Trabant-uri.
Atât producţia de Wartburg cât şi ce a Trabant-ului a încetat în 1991, ceea ce înseamnă că cel mai nou model are 18 ani. Cei mai mulţi deţinători de astfel de maşini le întreţin foarte bine şi, de cele mai multe ori, organizează întâlniri pentru a schimba experienţe sau pentru a se ajuta unul pe altul în