Gara Piteşti funcţionează într-o clădirea veche de 140 de ani . Structura de rezistenţă a imobilului este şubredă iar clădirea se poate prăbuşi oricând. Autorităţile locale au decis demolarea ei, în ciuda unor voci care susţin restaurarea edificiului.
Cladirea Gării Piteşti fost ridicată pe vremea când arhitectii români începuseră să impună stilul arhitectonic românesc. Proiectată de celebrul inginer Elie Radu, cel care a realizat si celelalte construcţii feroviare de pe liniile Piteşti–Curtea de Argeş,Târgu Ocna–Palanca si Craiova–Calafat, gara a fost construită in secolul XIX. Cu toate acestea nu se regăseşte pe lista monumentelor de patrimoniu. Autorităţile locale afirmă că imobilul se află într-o stare deplorabilă şi nu mai poate fi reabilitat. „Am cerut tot felul de expertize. Clădirea are 140 de ani, este din paiantă şi oricât am încerca, pentru ea nu mai există nicio soluţie de renovare. Edificiul nu mai corespunde nici cerinţelor de urbanism nici cereinţelor de funcţionalitate” , declară viceprimarul Cornel Ionică. În locul actualei gări va fi construită o piaţetă. ,, Vom avea aici peste 150 de noi locuri de parcare. Separat vor ficreate spaţii pentru promenadă, vor fi ampalsatebăncuţe, va fi o piaţetă, un fel de minicentru. Zona va avea o altă imagine, mai proaspătă, mai modernă”, adaugăviceprimarul.
O nouă gară va fi ridicată la câţiva metri distanţă
Dincolo de liniile dezafectate,în cartierul Tudor Vladimirescu va fi construităo nouă gară, finanţată din fonduri europene. Ridicarea noului obiectiv face parte dintr-un program mai amplu al Ministerului Transporturilor, care prevede repararea sau construirea a 16 gări, printre care şi cea de la Piteşti, valoarea totală a proiectului depăşind 200 de milioane de euro.
,,O lucrare autentică“
Există şi voci susţin că actuala clădire merită restaurată. „Gara Piteşti se numără pri