Mai mult de 30 de aeroporturi au promis ca vor reduce emisiile de gaze cu efect de sera, aceasta fiind cea mai importanta actiune de acest gen din istoria industriei aeronautice.
Aproximativ 11 companii, care detin aeroporturi ce reprezinta un sfert din traficul aerian al Europei, au semnat un plan pentru a elimina sau reduce emisiile de gaze cu efect de sera din activitatile desfasurate la sol, inclusiv transportul pasagerilor de la si inspre aeroporturi, relateaza Financial Times.
Uniunea Europeana are deja un plan pentru reducerea emisiilor ce are in vedere companiile aeriene, care va demara in 2012, insa nu exista un program similar pentru aeroporturi, resposabile pentru aproximativ 5% din totalul emisiilor.
Manchester Airport Group a promis ca va deveni neutra din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon, pana in 2015. De asemenea, vor lua parte la program aeroporturile Charles de Gaulle din Paris, Amsterdam Schiphol (foto) si aeroporturile din Frankfurt, fara sa ofere si un termen limita.
In luna martie, atat aeroporturile, cat si companiile aeriene au fost de acord sa implementeze un nou sistem de aterizare, care ar reduce emisiile cu 500.000 de tone de dioxid de carbon si ar economisi 100 de milioane de lire sterline din costul pentru combustibili, pana la sfarsitul lui 2013.
Noul sistem presupune aterizari prin coborare continua, ce va inlocui aterizarile prin coborari facute in mai multe etape, care se practica, in acest moment, in 100 de aeroporturi europene.
Mai mult de 30 de aeroporturi au promis ca vor reduce emisiile de gaze cu efect de sera, aceasta fiind cea mai importanta actiune de acest gen din istoria industriei aeronautice.
Aproximativ 11 companii, care detin aeroporturi ce reprezinta un sfert din traficul aerian al Europei, au semnat un plan pent